In een arbeidsmarkt waarin iedereen vecht om het beste talent, moet jouw bedrijf opvallen. Een sterk 'employer brand' is niet langer een luxe, maar een noodzaak. Waarom? Omdat het dé manier is om topmedewerkers aan te trekken én te behouden. Laat geen talent aan je voorbijgaan. Ga voor een doordachte strategie die zorgt voor betere sollicitanten en betrokken medewerkers!

Fact 1

2x, zoveel sollicitaties die ook passender zijn

Fact 2

69%, van de kandidaten solliciteert sneller bij een organisatie met een sterk Employer Brand

Fact 3

50%, minder uitstroom van werknemers


Het Employer Branding Programma in 3 stappen

Stap 1: Analyse

Waar liggen kansen op het gebied van Employer Branding? We doen een grondige analyse op je vacatures, zichtbaarheid, website en sollicitatieproces.

Stap 2: Plan opstellen

Op basis van jouw behoeften stellen we een plan op, met een looptijd van minimaal gemiddeld 2 maanden.

Stap 3: Aan de slag!

We gaan gericht en effectief aan de slag met jouw werkgeversmerk.

Wat krijg je in het Employer Branding Programma?

  • Interviews om jouw Employer Value Proposition te achterhalen
  • MTO - medewerkerstevredenheidsonderzoek
  • Aantrekkelijk omschreven vacatureteksten
  • Contentkalender
  • Employer branding video
  • Werkenbij website
  • Concurrentie analyse / benchmark
  • Social media campagnes gericht op merkbekendheid
  • Templates voor social media posts
  • Professionele foto’s


Na dit Employer Branding Programma

  • Heb je een analyse van je huidige medewerkersbetrokkenheid
  • Weet je wat jouw USP’s zijn als werkgever
  • Is jouw werkgeversverhaal vertaald in pakkende content en aantrekkelijk beeldmateriaal
  • Heb je de tools om jouw werkgeversverhaal op de juiste manier extern te delen
  • Heb je praktische tips om na deze twee maanden door te gaan met je Employer Branding
  • Heb je een aantrekkelijke Werkenbij pagina die uitstraalt wie jij bent als werkgever
  • Heb je toegang tot een ATS (Applicant tracking system) waar je zelf sollicitaties kunt behandelen


Wie gingen je voor?

WELDER, expert in het moderniseren van HR beleid met innovatieve software, praktisch advies en gerichte subsidies, had een sterke online aanwezigheid, maar het potentieel van hun werkgeversmerk was nog niet benut. Dit resulteerde in gemiste kansen om nieuw talent aan te trekken.  

In ons Employer Branding programma hebben we deze uitdaging aangepakt. We startten met het definiëren van WELDER's Employer Value Proposition, door middel van interviews met de eigenaar en medewerkers van verschillende afdelingen. De inzichten in wat WELDER als werkgever bijzonder maakt, vertaalden we naar aantrekkelijke en relevante content voor hun website en social media.

Onze inspanningen omvatten ook het optimaliseren van de vindbaarheid van hun vacatures, het creëren van een fris grafisch ontwerp voor hun 'Werkenbij'- en vacaturepagina, en het adviseren over een effectief contentplan voor hun sociale kanalen. Deze gecombineerde aanpak heeft niet alleen het merk WELDER versterkt, maar ook hun positie als aantrekkelijke werkgever in de markt verbeterd.

“De samenwerking met Steamz heeft ons inzicht gegeven in hoe onze medewerkers het vinden om bij WELDER te werken en wat ons als werkgever uniek maakt. Deze input heeft gezorgd voor fijne aanknopingspunten in onze vacatures en content op social media!”
reference-avatar

style-element

Zet Employer Branding in
voor jouw recruitment!

Benieuwd hoe het Employer Branding Programma jou kan helpen bij het aantrekken
én behouden van toptalenten? Wij vertellen je er graag alles over!

img
Deze website is beveiligd met reCAPTCHA.
De Google Privacy Policy en Terms of Service zijn van toepassing.