Werving

Weet jij waar de doelgroep voor jouw vacature zich bevindt en hoe je deze het beste kunt bereiken? Heb je al nagedacht over een wervende (video)advertentie waarmee de juiste kandidaten zich aangesproken voelen tot jouw organisatie? Zet je minstens 3 kanalen in en benader je kandidaten ook proactief?

Geen zorgen als je één of meer van bovenstaande vragen met ‘nee’ hebt beantwoord, Steamz helpt je hier graag bij. Voor de werving van de juiste kandidaten voor jouw vacature(s) bieden we advies en ondersteuning bij onderstaande onderdelen van je recruitmentproces.

  • Wervende vacatureteksten
  • Vacature plaatsen op de juiste kanalen
  • Job marketing
  • Advertentiepakket
  • Proactief sourcen 
  • Employer branding
  • Candidate journey

 

Benieuwd wat werkt voor jou?
Neem vrijblijvend contact op met Gabie!

 

      

 

 

 

De juiste mensen op de juiste plek

Om de juiste mensen op de juiste plek binnen jouw organisatie te krijgen, is de werving van goed personeel heel belangrijk. Maar het vinden van het juiste talent vraagt de nodige tijd en aandacht; dit doe je niet even tussen de bedrijven door. Daarnaast is het werken aan een goede employer branding én een optimale candidate journey van essentieel belang, zeker als je mensen voor langere tijd aan jouw organisatie wilt binden. Hoe pak je deze zoektocht naar nieuw talent nou aan? En welke wervingstechnieken kun je zoal inzetten?
 

Wervingstechniek 1: Reactieve werving

Een mogelijke wervingstechniek is reactieve werving. Bij reactief ofwel passief werven ‘wacht’ je tot de kandidaten naar jou toe komen. Je kunt bijvoorbeeld je vacature plaatsen op generieke en/of specialistische vacaturebanken. Om jouw specifieke doelgroep te bereiken is de keuze van de juiste vacaturebank(en) van groot belang. Een goede vacaturetekst is hierbij onmisbaar. 

Een ander voorbeeld is het inzetten van een online campagne door middel van een prikkelende advertentie, die de juiste doelgroep nieuwsgierig maakt en enthousiasmeert. Bij Steamz zetten we altijd een marketingmix in die is afgestemd op jouw wensen en behoeften. Wil je meer weten over de verschillende advertentiemogelijkheden die we bieden? Neem dan eens een kijkje bij onze advertentiepakketten.

Met alleen reactief werven ben je afhankelijk van de kandidaten die reageren op jouw advertentie. Om een goede keuze te kunnen maken is het belangrijk om de vijver met geschikte kandidaten zo groot mogelijk te maken. Het is dan ook aan te raden om de reactieve werving te combineren met proactief sourcen.
 

Wervingstechniek 2: Proactief sourcen

Bij proactief sourcen - ook wel actief werven genoemd - wacht je niet tot kandidaten naar jou toe komen, maar ga je actief naar ze op zoek. Via (betaalde) cv databases zoals LinkedIn kun je zelf kandidaten vinden die aansluiten bij de vacature en ze vervolgens benaderen. Proactief sourcen is onmisbaar in een goede recruitmentstrategie. Hiermee bereik je namelijk ook latent werkzoekenden: een groep die vele malen groter is dan de actief werkzoekenden. 

Hoewel een latent werkzoekende niet op zoek is naar een andere baan, staat deze werknemer wel open voor een switch als hij of zij wordt benaderd voor een interessante positie. En dat kan nou nét de kandidaat zijn die geknipt is voor jouw vacature!

Meer weten over onze dienstverlening? Maak direct een afspraak!

Niet gevonden wat je zoekt?

Staat jouw vacature er niet tussen? Dat hoeft geen probleem te zijn. Laat ons jouw ambities en wensen weten en we vinden alsnog de match voor jou.

Upload jouw CV

Steamz gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.