Hoe bereikt Steamz latent werkzoekende kandidaten?

De grootste groep kandidaten bestaat uit latent werkzoekenden. Steamz verleidt deze groep met aansprekende campagnes en bereikt hen met proactieve sourcing. 

Ongeveer 11,9% van de Nederlandse beroepsbevolking is actief op zoek naar werk. De groep die openstaat voor nieuwe kansen zonder actief te zoeken is met 45,3% vier keer zo groot. Deze latente baanzoekers, die de markt volgen via bijvoorbeeld job alerts en open staan voor contact met werkgevers, zijn een belangrijke doelgroep.

Deze cijfers bevestigen het belang om deze groep niet over te slaan. Dit doen we door sourcing via LinkedIn en CV-databases, zoals nationale vacaturebank, Indeed en Monsterboard. Op LinkedIn maken onze sourcers gebruik van een Boolean search methode waardoor we heel specifiek en resultaatgericht te werk gaan.

Door de inzet van innovatieve tools zoals Recruit Robin kunnen we snel veel kandidaten vinden en benaderen. Hierdoor behalen we het beste resultaat. Dankzij onze sourcing specialisten weten we de juiste manier om de doelgroep aan te spreken. Dit wordt uit onze data bevestigd aangezien 70% van de gestarte kandidaten actief is benaderd door ons.